کابینت پیش ساخته دربازسازی خانه وآشپزخانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
کابینت پیش ساخته دربازسازی خانه وآشپزخانه
شنبه 4 تير 1401 ساعت 10:52 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش برای بازسازی آشپزخانه استفاده از کابینت پیش ساخته است. این نوع کابینت‌ها از قبل ساخته شده‌اند و با خرید آن می‌توان سریعا نسبت به نصب آن اقدام کرد که البته ممکن است رنگ و سایز آن مطابق سلیقه و طراحی داخلی شما نباشد. از این رو، با توجه به اینکه روند پیدا کردن کابینت‌ساز و اندازه‌برداری از فضای آشپزخانه وقت‌گیر و زمان بر است، بسیاری از افراد با همکاری طراح دکوراسیون، انتخاب کابینت‌‌های پیش‌ ساخته در اولویت قرار می‌دهند که البته هزینه استفاده از این نوع مدل کابینت‌ها در مقایسه با مد‌ل‌‌های سفارشی ارزان‌تر است. پس اگر قصد تهیه و نصب کابینت پیش ساخته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را دارید، برای کب اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت کابینت پیش ساخته و سفارشی

تفاوت اصلی به کارگیری کابینت پیش ساخته و کابینت سفارشی در بازسازی خانه آشپزخانه در نحوه سفارش و تولید آنها است. به طوری که کابینت‌های سفارشی را زیر نظر طراح دکوراسیون متناسب با متراژ و ابعاد و رنگ دلخواه شما طراحی و سپس برای ساخت کابینت‌ها اقدام می‌شود. اما به دلیل زمان‌بر بودن طراحی و تولید کابینت براساس نیاز مشتری بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌های کابینت‌سازی براساس استانداردهای رایج و رنگ‌های پرطرفدار اقدام به تولید کابینت پیش ساخته با پایین‌ترین قیمت می‌کنند. بنابراین کابینت‌های پیش ساخته برای بکارگیری در طراحی داخلی دارای محدودیت رنگ، طرح و ابعاد هستند و قابل تغییر نیست.

ویژگی انواع کابینت پیش ساخته

امروز تولید و طراحی کابینت متناسب با هر نوع سبک در بازسازی خانه در بازار موجود است که از جمله آنها می‌توان به کابینت کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، ام دی اف و انزو اشاره کرد اما کابینت‌های پیش ساخته تنها در دو نوع مدرن (هایگلاس و ام دی اف) و کلاسیک (ممبران) به صورت انبوه تولید می‌شوند که بدنه یکسانی دارند در ادامه به بیان ویژگی اصلی این سه مدل کابینت پیش ساخته می‌پردازیم.

کابینت از جنس ممبران

کابینت پیش ساخته سبک کلاسیک از جنس ممبران است. بدنه اصلی آن از ام دی اف بوده و دارای روکش ممبران یا وکیوم است. این گروه از کابینت‌ها به دلیل براق بودن سطح علاوه بر زیبایی از کارایی بهتری برخوردار هستند.

کابینت هایگلاس

یکی دیگر از انواع کابینت‌های پیش ساخته که در بازسازی خانه می‌توان از آنها استفاده کرد، کابینت هایگلاس است که همانند ممبران از ام دی اف ساخته شده و روکش درب‌های آن از ورق پلاستیکی مخصوص است.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف پیش ساخته یکی از انواع پرکاربرد و پرطرفدار کابینت‌های امروزی است که تقریبا با هر سبک دکوراسیون داخلی همخوانی دارد. این نوع از کابینت‌ها به دلیل ارزان بودن قیمت در بسیاری از مواقع با طرح های ساده به صورت انبوه توسط کابینت‌سازان طراحی و با قیمت ارزان به فروش می‌‌رسند.

عوامل تأثیرگذار بر کیفیت کابینت پیش ساخته

کابینت‌های پیش ساخته در انواع مختلفی تولید و با کیفیت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. کیفیت این نوع کابینت‌ها از نظر ورقه‌های به کار رفته در آنها سنجیده می‌شود. با مشورت طراحان دکوراسیون می‌توانید جنس کابینت‌های پیش ساخته را طبق میزان بودجه خود انتخاب کنید. گاهی به دلیل بی‌کیفیت بودن ورقه‌ها قیمت کابینت نیز ارزان‌تر می‌شود.

مزایای کابینت پیش ساخته در بازسازی خانه

بسیاری از افراد در طراحی داخلی آشپزخانه برای اینکه برای نصب و استفاده، زودتر به نتیجه برسند، کابینت پیش ساخته خریداری می‌کنند که به سادگی قابل جابه جایی است. در ادامه به بیان دیکر مزایای نصب کابینت پیش ساخته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌پردازیم.

سریع آماده شدن آشپزخانه

افرادی که زمان و بودجه زیادی برای تغییر و بازسازی آشپزخانه خود ندارد بیشتر از کابینت‌های پیش ساخته که سریع آماده اجرا و نصب است، انتخاب می‌کنند. طراح دکوراسیون معمولاً انواع مختلفی از کابینت پیش ساخته با استایل و ترکیب رنگ بسیار برای بازار طراحی کرده است که متناسب با سلیقه هر مشتری خواهد بود و به طور قطع ظاهر آشپزخانه را زیباتر خواهد کرد.

ظرفیت کابینت پیش ساخته

کابینت‌های پیش ساخته از نظر ظرفیت و فضای جای دادن مواد غذایی و وسایل آشپزخانه بسیار بزرگ و گسترده هستند و استفاده از آنها سبب نظم بخشی به آشپزخانه خواهد شد.

آسان‌تر شدن آشپزی

کابینت‌های پیش ساخته به گونه‌ای در بازسازی خانه گنجانده خواهد شد که آشپزخانه، بهترین مکان برای جا دادن و منظم کردن وسایل درون آن و آشپزی و پخت و پز شود. به طوری که تنها با یک برنامه‌ریزی مناسب برای چیدمان وسایل، بتوان در زمان کمتری هر نوع وسیله آشپزخانه را پیدا و استفاده کرد.

معایب کابینت پیش ساخته در بازسازی خانه

کسانی که حوصله و زمان کافی برای بازسازی آشپزخانه برای انتخاب کابینت را ندارند، ترجیح می‌دهند که کابینت پیش ساخته خریداری کنند تا سریع کابینت‌های خانه خود را تعویض کنند. اما انتخاب این نوع کابینت‌ها با وجود پرطرفدار بودن معایبی دارد که در ادامه به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

رنگ کابینت

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که نه تنها بر زیبایی تأثیر زیادی می‌گذارد، بلکه سبب بزرگ یا کوچک‌تر جلوه دادن محیط کوچک آشپزخانه می‌شود. یکی از بزرگترین معایب کابینت پیش ساخته، محدودیت در تنوع رنگ است. رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای و کرم رنگ‌های رایج و پرطرفدار در این نوع کابینت‌ها است. در حالی که، سفارش و تولید کابینت متناسب با سبک بازسازی خانه با تنوع رنگ بالایی همراه است.

طرح کابینت

اغلب کابینت‌های پیش ساخته به صورت سری تولید می‌شوند، از این رو، خریدار حق انتخاب بالایی برای طرح آنها ندارد. طرح این نوع کابینت‌ها در ممبران، های گلاس و ام دی اف‌های ساده خلاصه می‌شوند که بسیار محدود است. اما اگر ساخت کابینت را به صورت سفارشی انجام دهید، می‌توانید از انواع مختلف کابینت مانند انزو، کابینت چوبی کلاسیک، کابینت‌های پولیشی با طرح‌های مختلف انتخاب کنید.

اندازه و ابعاد کابینت

کابینت‌های پیش ساخته تنها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد که اندازه و ابعاد آن با اندازه‌های استاندارد این کابینت‌ها هم‌خوانی داشته باشد. از این رو، خرید کابینت‌ پیش ساخته نمی‌تواند فضای داخلی آشپزخانه را به صورت بهینه پوشش دهد و همین محدودیت ابعاد و اندازه سبب کاهش قدرت انتخاب مشتریان می‌شود. به هر حال، با توجه به شرایط اقتصادی امروز، کابینت پیش ساخته گزینه مناسب برای خرید است.

کیفیت کابینت

یکی دیگر از معایب استفاده از کابینت پیش ساخته در طراحی داخلی آشپزخانه، کیفیت این محصول است. اغلب تولیدکنندگان و کابینت‌سازان به منظور کاهش هزینه‌‌های تولید از ورقه‌های بی‌کیفت استفاده می‌کنند. بنابراین دوام و ماندگاری کابینت‌های پیش ساخته بسیار کم است. کابینت‌های کم کیفیت هنگام نصب بوی نامطبوعی ایجاد می‌کنند.

عوامل مؤثر بر قیمت کابینت پیش ساخته

به طور کلی کابینت‌های پیش ساخته در مقایسه با کابینت‌‌های سفارشی به دلیل محدودیت طرح و رنگ و ابعاد، قیمت ارزان‌‌تری دارند. عامل اصلی در اختلاف قیمت کابینت‌های پیش ساخته تفاوت جنس بدنه و ورق‌های به کار رفته است. کابینت‌های پیش ساخته‌ای که از جنس صفحه اچ پی ال با ضخامت 3.2 میلی متر ساخته و تولید شدند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نسبت به بقیه کابینت‌ها گران‌تر هستند. البته گاهی برای صرفه‌جویی در هزینه از صفحه‌های بهم چسبیده ام دی اف ساخته می‌شوند. بنابراین جنس ورق ام دی اف مصرفی، موثرترین عامل در تعیین قیمت نهایی آنها است. در مجموع باید بدانید که هزینه تولید کابینت‌‌های پیش ساخته برای تولیدکنندگان بسیار کم است چرا که از چوب و یراق‌های ارزان استفاده می‌کنند. البته کیفیت جنس بدنه نیز یکی از عوامل تعیین کننده قیمت در این نوع کابینت‌ها است.

کابینت پیش ساخته دربازسازی خانه وآشپزخانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 78
:: بازدید ماه : 78
:: بازدید سال : 92
:: بازدید کلی : 2009